lördag 13 augusti 2011

Bra saker

Det finns faktiskt saker som är riktigt bra.
Jag är nog lite dålig på att rapportera om dem.

Jag drar några nu så att du får se
att det minsann inte går någon nöd på mig.

Jag har en Dotter och en Sambo
som skämmer bort mig.

När jag väl monkat och stessat till det i sängen
kan jag oftast ligga
utan att ha ont någonstans (nästan)

Jag har oftast tillåtelse att ta sovmorgon,
eller snarare lååååångsam morgon.
(Vilket är tur för det finns lixom inga alternativ)

Ingen hånar mig för att jag gör saker
i min takt.

Jag har kommit på en taktik hur jag tar mig ur bilen
utan att det gör ont.
(Och det gör inte längre så ont med ojämnheter i vägen)

Nästan alla i min omgivning är friska.
Ja, om vi räknar bort reumatism, stroke, diabetes.......
Hör du så bra jag har det?

Dottern reser till en underbar familj i London på tisdag.
Och då har de bortskämda skitungarna slutat elda och förstöra.

Jag äter mycket glass.

Jag har ett jobb, en chef och en styrelse
som är obeskrivbara.

Jag gör ganska täta besök på landet
(= hos svärmor o svärfar)
Det fyller på energidepån som bara den.

Jag ska fixa så jag kan se Animal Planet igen.

Jag har ett par föräldrar som hela tiden står i startgroparna
utifall jag skulle behöva deras hjälp. (20 mil bort)

Och när vi nu är inne på ämnet;
En Syster som säkert tom har väskan packad för att komma
vid minsta vink (20 mil bort)

Och en Ingrid som säkert kommenderar om hela sitt jobb
utifall jag behöver henne. (16 mil bort)

Och Grabbarna Grus i Norrköping,
som jag vet skulle köra alldeles för fort på Finspångsvägen
om jag sa att NU behövs ni!

Och BJ som flyger o fixar från Umeå för att kanske hinna
äta ostkrokar med mig i 3h
innan hon måste flyga igen.

Och ia i Forshaga som trots nyfödda valpar
skulle komma om jag bad.
(med en rulle mintchoko i handen)

Nä, fortsätter jag nu
så kommer du ALDRIG mer tycka synd om mig
och det går ju inte an.

Fast lite till måste jag skriva.

Jag har underbara vänner, bekanta, släkt, gamla arbetskamrater, nya arbetskamrater,
föräldrar (alltså gamla o nya elevers föräldrar), fb-vänner och andra trevliga godbitar
som orkar maila/meddela mig och säga snälla saker.
Och som gör det då o då fast de kanske får vänta lite på svar.
(Min dagsform är ju lite ambivalent)

Ja, käre tid så bra jag har det!!!!

Enda smolket i bägaren just nu
är att jag försökte hinna om svärfar (haft stroke) i hallen igår
och det gick inte.
Han måste ha fuskat på något vis.

kram
ingla


1 kommentar: