torsdag 25 augusti 2011

Sikken bra dag!!!!

Onsdagen började verkligen i moll!!!
Och så måste det få vara ibland!!

Men med stooooooor hjälp av BJ på chatten
så kunde jag skifta fokus lite.

Och plötsligt hade jag bråttom!!!

Mot bussen till Örebro
för att uträtta ärenden,
bli upplockad av svärmor och svärfar
för slutligen färd mot Nora.

Mycket skulle fixas.
Jag och svärmor hade olika små ärenden på skilda ställen
men trots att vi inte hittade allt sä är vi nöjda.

Lunchen intog vi på IKEA
och den var lika god som vanligt,
vad än Kamprad och halva Sverige pysslade med för 60 år sedan.
(För kom inte och påstå att Sverige var sååååå himla heliga under andra världskriget!!!)

Vi tog vägen förbi ICA Maxi
och där upptäckte jag att svärmor och jag kompletterar varandra YPPERLIGT i mataffärer.
Vi småpratar hela vägen in,
sedan säger vi;
Ses i bilen,
och så får man snurra runt hur man vill inne i affären utan att ta nååågon hänsyn!!!
Superbra!!

Väl hemma i Nora så högg svärfar och Nenne in på min underbara moppe
innan vi han säga "tomgång"
Så nu swischar vi fram som förr i tiden,
jag och moppen!!!!!

Medan grabbarna lekte där ute,
låg jag däckad i soffan och svärmor låtsades vara lite trött hon med
och höll mig sällskap.

Jag märker idag
att jag ligger lite efter med vila
men det går ju snabbt att åtgärda.
Jag gör det ju till exempel precis just nu........

Det är torsdag idag
så jag ska titta vad som står på planeringen
men det ska gå ganska lugnt tillväga.

Vädret därute är ruffigt, kyligt och höstligt.
Alldeles underbart alltså,
så jag ska nog försöka mig på en lite promenad.


På den fysiska fronten kan jag meddela att jag fortfarande (JIPPI)
inte fått skitont i magen!!!!!
Det går lite i vågor men håller sig på skalan 3-4, kanske nuddar vid 5 ibland.

Däremot går jag och gruffar och är inte alls nöjd med min nya port!!!
Den förra var MYCKET BÄTTRE!!
Den här sitter lite på sniskan och ömmar...... hmpf.

Att jag fått lite "biverkningar" av att de var tvungna att gräva i "axeln"
det köper jag lätt, vad hade vi för val?
Men jag är inte nöjd med porten.

Men det är väl tur det,
skulle jag vara nöjd om jag inte hade något att gnälla över????
;)


Återkommer senare för att visa
vad som fanns i brevlådan när jag kom hem från stan igår!!!!!!
Det ni!!!!!!!!!!!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar