lördag 17 september 2011

Anti-Depp

Nej, Älskade Dotter!!
Jag har givetvis alltid varit Pro-Depp!!!
Ända sedan mitt första avsnitt av 21 Jump Street
har jag insett Johnny Depps storhet.

Men nu talar jag om depression
(djup nedstämdhet, förtvivlan, missmod, melankoli)
och till det är jag ANTI!!!

Igår var jag hos Anna Kurator
och jag deklarerade bestämt
att jag ofta mår fysiskt aaaaningens bättre
än vad själen visar.
Och att jag vill att hon hjälper mig med det.

Vi hade ett taktiksnack
och kom fram till att när vi träffar doktorn nästa gång
(för då har jag Anna med mig)
så ska vi be om recept på anti-deppmedusin.
Däremot har vi inte bestämt än
om jag vill använda det.

Jag har inga som helst tveksamma känslor inför att knapra lyckopiller!!!
Men jag vill bestämma mig om jag är "tillräckligt" deppig
för att det ska behövas........
Återkommer med beslut vid senare tillfälle.

Anti-Depprubriken passar även in på mina två senaste dygn!!
Därför fortsätter här inlägget fast med annan inriktning......

Underbara Syster Yster kom i torsdagsmorse
för att underhålla mig med steppdans och diverse trollkonster
medans jag (i över 2h) satt i väntrummet
på (förövrigt trevliga) Lindesbergs Lasarett.
(Ja, det heter Lasarett!!!!)

Jag gjorde ju min skiktröntgen i torsdags
och då ska det supas kontrastvätska.
Det smakar skit och går väääääääääldigt långsamt.
Då var det underbart att ha Syster Yster där.

Vi tjattrade så ivrigt
att tant Elsa och hennes chaufför drogs in i snacket.....

Syster och jag hade som sagt MYCKET trevligt på lasarettet
men sedan blev det liksom bara bättre.
Det finns exemeplvis en oskriven (men mycket respektingivande) regel
som säger att vi måste fika bakelser när vi ses.
Så det gjorde vi.

Vi hittade på och gjorde sedan middagen tillsammans
(det är ju liksom inte alltid som Sambon får middag serverad
när han kommer hem precis......)

När Syster Yster och jag sitter i samma rum
flyger liksom orden runt som
humlor och bin i en blomsterrabatt
- på uppåttjack!!!!

Vi berör jobbiga saker, så det hinner fyllas tårar i mina ögon
men plötsligt har vi hamnat någon helt annan stans,
så jag får paus
tills nästa gång tårarna fyller på.
Ett mycket bra sätt att orka behandla jobbiga ämnen.

Fredagens förmiddag bestämde Syster Yster
att om hon nu inte kunde underlätta livet för mig på annat vis
så fick det baske mig bli med dammtrasa och mopp!
Nope, hon är inte till salu!!!!!!

Sedan hann vi med kinarestaurangsbuffé
innan hon släppte av mig hos Anna Kurator.

Plötslig insikt: - INGEN BAKELSE DEN DAGEN!!!!!
(Oj oj, vi måste äta två nästa gång vi ses....)

Är så tacksam att jag har den systern jag har.
Och att modiga hon startat egen firma
- vilket gör att hon lite lättare kan stuva om i kalendern
och hälsa på MIG!!!

(Ja, sen vore det ju klämmigt om hennes firma går hur bra som helst
och hon har jobb hela tiden
och blir rik som ett troll
på saker hon gillar att göra.
Men jag råkade liksom se det ur MIN synvinkel....)

Jupp, Anti-Depp var det!!!!

Kram
ingla


(bilden hittad ngnstans på nätet)


1 kommentar:

  1. Om det fanns Nobelpris för underbaraste ystern
    skulle Annelie få det (och de åtta miljonerna)!

    Jag har för övrigt gjort mitt bästa för att bidra till firman ;-)
    och vågar satsa en slang på att hon blir framgångsrik!!!

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera