onsdag 14 september 2011

En sak per dag

och idag blev det äntligen Berits bur!!!!
Oh vad jag har skjutit upp det.
Jag verkligen skäms.

Men nu är det gjort!!!!!

Och så har Förskingringskassan ringt!
En helt förvirrad och alldeles för talför kvinna
ville meddela att hon är min handläggare.
Jag vet redan att hennes morbror dog i cancer
och att hennes svägerska tagit ut närståendedagar för att vårda sin mamma.

Skit samma,
hon verkar trevlig och det är det viktigaste.
Förskingringskassan är jobbig nog
så då är det ju skönt att min handläggare är trevlig.

Nu ska jag samla ihop mig
för att åka och handla när Nenne kommer hem.
Kylskåpet ekar tomt!!!

Hmmmm, när jag grunnar på det,
blir nog fasiken det tre saker idag!!!!!
Borde alltså vara ledig imorgon och på fredag.

Men så är det inte!!
Imorgon är det skiktröntgen
och på fredag är det kurator.

Och egentligen är ju det bra saker......
Skiktröntgen ska ju visa
att tumören (eller all cancer såklart)
har minskats, blivit mindre.
Men imorgon tar vi ju bara bilder,
svaren kommer senare.

Och att träffa kuratorn
är ju alltid hur bra som helst!!!!!!!

Så, nu ska jag ladda för dagens tredje sak
- affären!!!

kram
ingla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar