söndag 11 september 2011

Lördagsutflykt

En mycket uppskjuten utflykt blev till slut av.
Underbara Dottern kunde dock inte bli med, vilket var planerat från början.
Men det ställde till det nu att hon befinner sig i annat land så.......
Ja, svärmor och jag fick helt enkelt klara oss utan henne,
vi ersatte henne helt enkelt med svärfar.
Antagligen hade inte han samma inspiration inför dagen som Dottern skulle haft men.......

Vi satte sikte på Vintrosas gröna oas Tant Grön där det passande nog var en liten höstmarknad.....
Det betydde inte bara att de försökte bli av med säsongsöverlevande växter
utan de hade ordnat det riktigt trevligt med försäljning av ätbara ting.
Jag tänkte inte på att fota men svärmor hittade ätbara växter
som hon ska hem och laga middag på.
Vi köpte urgott bröd med nötter och annat gott i som tillsammans med färskosten (vitlök o chili)
fick bli vår lunch när vi väl kom hem till Nora.
Jag stod för de mer förnuftiga inköpen; varsin underbar cupcake med urgod frosting på.
Glömde såklart fota dem med.......

MEN då jag har en Sambo som inte är helgalen i godsaker och alltså inte genast slukade den
så hann jag komma ihåg att fota inköpen till honom:



Chokladbiskvi

Jag hittade även lite chili som jag bar hem till honom
och de har han heller inte hunnit tugga i sig, vilket hjälpte mig i min fotoglömska.



Efter besöket tog vi "finvägen" till Min Skattkammare
Där fanns Fina Kicki och hennes Fina saker.
Hon har ju väldigt fina inredningsattiraljer, krukor, krokar, skyltar,
ljusstakar och ja jag vet inte allt.
Men de finaste sakerna hon har är ju de hon gör själv.
Hennes uppfinningsrikedom är otrolig,
och den ena vackra egenhändigt målade glädjespridaren
radas upp bredvid nästa.

Förra året när hösten närmade sig sa jag till henne
att det var så tråkigt att plocka undan
de fina blommorna med värmeljus i som jag hade på matbordet i vardagsrummet.
(Som hon givetvis gjort)
De kändes så somriga, kunde hon inte trolla fram några höstlöv???

Gissa vad jag hittade under mitt besök????

Ett höstlöv!!!!


Visst är det otroligt vackert?????


Här tog jag en bild så att ni även ska se blommorna jag talade om.
Jag vet att jag visat dem förut, men ......

Och vet ni vad??????
JAG FICK MITT HÖSTLÖV AV KICKI!!!!!
Bara för att jag varit en gnällig kund och krävt - så fick jag ett!!!!
Den där Kicki.........

Fast det är ingen idé att du rusar dit nu genast för att försöka lägga beslag på vackra höstlöv
eller andra vackra oumbärliga ting.
Kicki ska nämligen ta 2 veckors välförtjänt semester.
Hon har jobbat HELA sommaren så det behöver hon verkligen.

Efter vårt skattkammarbesök swischade vi hem till Nora
och tuggade i oss av de inköp som var ätbara.

En mycket trevlig utflykt som ni förstår!!

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Du är ingen gnällig kund...bara så du vet!!
    Det var kul att se din min...ho ho hi hi!
    Tack för det fina besöket även om ni möttes av en något avslagen butiksinnehavare. ;o)
    Så fint du skriver! :o)
    Härlig svärmor du har! Och hon är nog väldigt glad i sin svärdotter.
    Nu är Katia på väg...stormen...Huuuu, så hemsk hon är (jag vet...ska förklara mig närmare nästa gång vi ses...;o))) Hon bor dessutom nästgårds.
    Hon ska visst blåsa som attan den kommande veckan. Då kan jag grotta in mig riktigt...vill helst inte träffa påna!!
    Stor kram på dig! Kämpa på....tänker på dig...
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Själv tycker jag nog att söndagsutflykten var väldigt trevlig! Miljoners tack för besöket! Kram på dig!
    /den tredje hjärnhalvan

    SvaraRadera