torsdag 22 september 2011

Blodplättsförhöjning

Glömde ju i all glädje berätta ännu en anekdot som visar hur kunnig och påläst min kurator är!!!!

Vi konstaterade hos doktorn att det var tur att jag inte var schemalagd för cellgifter förrän på måndag då mina värden inte var perfekta. Jag har ju hittills (förutom lite blodtransfusion) haft utmärkta (nja, godtagbara då) värden under hela behandlingen hittills OCH under hela förra behandlingen. Det är faktiskt inte så jättevanligt. Givetvis beroende på cellgift..... Men alla hamnar någon gång i sitsen att något värde är för lågt så man får skjuta lite på behandlingen.

Nu var det då mina blodplättar som inte var tillräckliga. Men vi hoppas att de skärpt till sig till på måndag. Jag frågade givetvis tant Doktor om det fanns något jag kunde göra/ äta eller...... Men nej, bara vänta och se. (Jippi, det är ju jag så bra på....... NOT)

Men sedan när jag och Anna Kurator var ensamma sa hon konspiratoriskt:
Det finns visst ett sätt att förbättra värdena för blodplättar!
Vad? Vad? frågade jag ivrigt.
Och får då detta underbara svar:
Äta prinsessbakelser!!!!!!!

Förstår du nu att hon är inte bara bäst utan även väldigt välutbildad??????


KRAM
ingla




2 kommentarer:

  1. Kunnig, professionell och fingertoppskänsla, det är mumma!

    SvaraRadera
  2. En given kandidat till Nobelpriset i fysik/medicin ;-)

    Kram
    /BJ

    SvaraRadera