söndag 4 september 2011

OXHÄLJA!!!!!!

Så var den då över för detta år.
Nja, egentligen inte,
den fortsätter idag men jag åker inte dit.

Sedan Sol föddes är det min andra marknad utan henne.
Det blir aaaningens långt att komma från LongDong
för att traska runt där.

Ingrid var med som vanligt.
Henne frälste jag och Sol för många år sedan
så hon hör till.

Ny för i år var Sambon.
Och han klarade sig med betyget MVG!!!
(Att gå på Sveriges största marknad en heldag med två galningar
måste vara påfrestande för en som INTE GILLAR marknader så värst!!!)

Allt blev ingenting som jag och Ingrid bestämt.
Vi har en speciell ordning på allt under dagen.
Inköpslistan skrivs i rätt ordning
och saker görs i rätt ordning.

Mina föräldrar ställde ju till det direkt ;)
Vi hade bestämt att vi skulle träffas under dagen för "att byta grejer"
när vi nu var på samma ställe.

Det var ju bara det att de går ju inte efter mitt och Ingrids inrutade schema!!!!!
De hade helt ANDRA förslag!!!!!
Hur kan de vara så okänsliga ;D

Det löste sig ju såklart med att Ingrid och jag tänkte om......
Tänk så flexibla man kan vara i vår ålder?!??!?!

Ja, så då köpte vi helt enkelt ljungen INNAN julpappren istället,
finurligt va??????

Förutom ma + pa så träffade jag "bara" två kusiner (+ ett kusinbarn) och en bekant.
Jag hade framför allt hoppats på fler släktingar.
Jag vill att de ska se att jag mår bra!!!!

För gårdagen var ju en SANSLÖST bra dag!!!!
Tänk så perfekt det blev!!!
Ontet i magen var på 0-1 och oftast på 0!!!!
Muskelvärken gick att hålla i schack med citodon
(som jag kom ihåg att ta?!?!?!?!)
Och resten - ja vad fasiken
Kroppen blir trött av att gå på marknad - så det så!!!!!

Jag kan nästan inte fatta vilken tur jag har!!!!!
Att en av mina käraste görmomål blev så enkelt att genomföra.
Tack, tack, tack!!!!

Vi var alla tre helt slut när vi kom hem.
Det blev helt enkelt macka till middag
som var och en skrapade ihop när den orkade släpa sig ut i köket.....

Och jag orkade inte ens ta mig till sängen
utan slocknade i soffan.
Vid ett-tiden tyckte jag att Sambon var lite tjatig,
han hade försökt flera gånger,
så då gav jag upp o släpade mig ned till MIN UNDERBARA SÄNG.

Vilken dag - vilken underbar dag!!!

kram
ingla

2 kommentarer:

  1. Tänk att din bra-iga dag smittar av sig till mig : ))
    Leendet stäcker sig från öra till öra.
    kram annika

    SvaraRadera