tisdag 27 september 2011

En bra Tisdag

Jo, om man bortser från det lilla att jag vaknade i morse klockan 4
så har det varit en bra dag.

Jag gjorde ett schema,
eller snarare en attgöra-lista,
och jag gjorde allt på den.

På listan stod vila
och det gjorde jag
inklusive SÖMN

Så jag har varit nere på Nora by,
tagit ett varv på biblioteket
och där fått lite info om de två stick-caféerna
som finns.

Jag är ju ingen hejare på att sticka men jag vill umgås,
så jag tar min halsduk jag stickar med bara rätor och går dit.

Jag fixade samtal och pappersarbete
och avslutade arbetsdagen med att svänga ihop
lammfärsbiffar och potatisgratäng
till Sambon och mig själv.

Nu vilar jag lite så får vi se om jag kanske orkar
starta en tvättmaskin eller så sedan....

Kortisonet från igår håller nog i sig lite imorgon oxå.
Illamåendet är inte så farligt,
jag gillar verkligen min nya medusin Emend.
Jag rekommenderar den INTE.
Vill ju inte att någon av er ska behöva använda den ;)
(Och så kostar tre tabletter 631 kr.)

Jag hann med ett telfonsamtal med Dottern oxå.
Det var trevligt.
Jag var inte trött!
Jag har varit trött så många samtal nu
så det var ljuvligt att få vara lite vanlig.......

Hon är på sin underbara Gospelkörkurs nu ikväll.
Jippi!!!!!

Vi planerar lite löst inför hennes födelsedag.
Hon fyller ju 20!!!!!
Och gulliga hon kommer hit till Nora och firar.....
Vår ursprungliga plan var att vi skulle fira en hel vecka i London
Men, nu kom canceriet och cellgifterna i vägen.

Snart 20 år sedan.....


Kram
ingla



2 kommentarer:

  1. Vilken sötnos! :-) Du har en jättefin dotter! :-) Kram Sonja

    SvaraRadera
  2. Stickcafé, låter så härligt avkopplande! Sticka, dricka kaffe och prata med trevligt folk. Det ska jag starta när jag blir mer lyxhustru!

    SvaraRadera